Doelgericht Leren

Ons onderwijs noemen wij Doelgericht Leren. Thuiswerkvrij, login, logout, flexmoment, instructiemoment… Deze woorden gebruiken wij alleen. Wij vinden het belangrijk dat iedere leerling bij ons dat leert wat nodig is. En dat kan de leerling mede zelf bepalen! 

Zelf doelgericht leren
Een lesdag ziet er bij ons op school echt anders uit dan op andere scholen. Het lesrooster bestaat uit instructie- en flexmomenten. De instructiemomenten van een vak liggen vast, de flexmomenten kan de leerling zelf bepalen. 
De lestijden zijn iedere dag van 08.30 uur tot 15.00 uur. Samen met leeftijdsgenoten is er een  stamgroep met een eigen persoonlijke leerroute. 

De lesdag begint ’s ochtends een aantal keren per week met de login. Samen met de mentor bespreekt de leerling de schooldag en legt dit vast. De instructiemomenten van een vak duren een half uur en staan vast in het rooster. De flexmomenten van een vak worden heel gemakkelijk online vastgelegd. Vervolgens gaat de leerling aan de slag met opdrachten, onder begeleiding van de vakdocenten.

iPads? Jazeker! En meer!
Onze leerlingen gebruiken een iPad voor online plannen, in de lessen en voor opdrachten. In het eigen digitale portfolio worden de vorderingen opgeslagen met de iPad. Daarnaast is de iPad natuurlijk heel handig om snel informatie op te zoeken.

En we hebben meer: excursies in binnen- en buitenland, stages in de buurt, extra sportactiviteiten, gezellige schoolfeesten, theatervoorstellingen en culturele workshops. Voor leerlingen met een talent op topniveau buiten de school is er de talentregeling. Hiermee kunnen onze leerlingen hun talent blijven ontwikkelen en halen ze ook hun diploma.

Goed voelen
Wat opvalt op onze locatie is dat alle leerlingen en docenten elkaar goed kennen; iedereen ziet elkaar regelmatig. Dat zorgt voor een gezellige sfeer en goede onderlinge contacten. 

Ondersteuning
Een leerling staat er niet alleen voor. TOPsUPport  is de vaste plek in de school voor persoonlijke begeleiding en ondersteuning.
De eigen mentor, leerlingbegeleider en decaan begeleiden de leerling. Als het nodig is zijn er extra vaklessen. Daarnaast is er begeleiding voor leerlingen met bijvoorbeeld dyslexie en spellingproblemen. De ondersteuning wordt aangeboden door de docenten en de medewerkers van TOPsUPport. Leerwegondersteuning is er voor leerlingen die structureel meer (individuele) aandacht nodig hebben.

LOB (loopbaanoriëntatie)
Iedere leerling moet de juiste keuze kunnen maken voor een goede toekomst. Daarom is er vanaf het eerste leerjaar loopbaanoriëntatie en –begeleiding en zijn er beroependoedagen en beroepenmarkten.