Excursie Den Haag voor leerlingen PRO Coevorden

Geplaatst op 12 juni 2017

De Nieuwe Veste heeft een goed gevuld cultuurprogramma, waarbij de excursie natuurlijk niet ontbreekt. Onze leerlingen van PRO Coevorden bezochten Den Haag. Debora Androsevic maakte van dit uitstapje een verslag.

Woensdag 24 mei om 9:00 uur stond iedereen enthousiast (en misschien een heel klein beetje gespannen) klaar op het station in Coevorden. Naar Den Haag! Eenmaal in de trein, na alle hoofden te hebben geteld, werd de sfeer zoals die van een schoolreisje, de tassen gingen open en ladingen snoepgoed kwamen tevoorschijn. Er werd gekletst en gelachen. Na een gezellige reis kwamen we aan op Den Haag Centraal Station. We moesten nog een klein stukje wandelen naar het binnenhof. Daar aangekomen, hebben we even rondgekeken en een leuke groepsfoto gemaakt. Toen gingen we door naar de Tweede Kamer. Voor we daar naar binnen konden, werden we grondig gecontroleerd. Het leek net of we op Schiphol waren, tassen op de band, riemen af, schoenen uit en door een detectiepoortje. Het debat wat we hebben bijgewoond ging over dierenmishandeling.

We hebben er, bij het verlaten van het gebouw, nog even over nagepraat. Nu was het eindelijk zover! Al weken ervoor werd hierover gedebatteerd, wie gaat met wie mee, en naar welke winkel. Iedereen stond in de startblokken, klaar om te shoppen! Na een uurtje (gevoelsmatig 10 minuten) kwamen we bij het verzamelpunt, sommige leerlingen bepakt en bezakt met tasjes van bekende winkelketens.

Daarna zijn we, met de tram, naar Scheveningen gegaan. Hier hebben we een bezoekje gebracht aan het Sea-Life museum. Ook dit was erg leuk. Het was ontzettend lekker weer dus niemand protesteerde toen we besloten nog even aan het strand uit te waaien.

Voordat we het in de gaten hadden, was het al weer tijd voor de terugreis. In een overvolle trein op de grond zitten of staan zorgde voor veel lol en leuke selfies. Bij aankomst op station Coevorden sprongen een aantal op de fiets, gingen een paar lopen en weer anderen met de auto. Een Engels gezegde schiet me te binnen; ‘Time flies when you're having fun’. Dit is zeker waar. De dag is voorbij gevlogen, en wat hebben we het leuk gehad!